نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2069
-
الف
+

همدردی شبکه آی فیلم2 با مردم افغانستان

شبکه آی فیلم2 مراتب تأثر و تأسف خود را بابت وقوع سیل در افغانستان و جان باختن و آسیب دیدن شماری از مردم این کشور ابراز می نماید.

به گزارش خبرنگار آی فیلم2،  با تاسف فراوان اطلاع یافتیم که به دنبال بارش‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب در چند ولایت افغانستان، دهها تن از مردم کشته و مصدوم شده و صدها خانه نیز تخریب گردیده است.

سیل افغانستان

بربنیاد گزارش رسانه های افغانستان، شمار جان‌باخته‌گان سیلاب‌ها در ۱۳ ولایت این کشور به ۱۵۱ تن افزایش یافته و ۲۰۰ تن هم در نتیجۀ این سیلاب‌ها زخمی شده‌اند.

این سیلاب‌ها در دو روز گذشته در ولایت‌‎های پروان، کاپیسا، کابل، پنجشیر، میدان وردگ، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، ننگرهار، لغمان، خوست و غزنی سرازیر شدند.

بیشترین قربانی این سیلاب در «پروان» بوده و بربنیاد آمارها، تاکنون ۹۳ تن در نتیجۀ سیلاب‌ها در این ولایت جان باخته‌اند و ۱۱۰ تن هم زخمی شده‌اند.

 وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث می‌گوید که در حدود ۱۵۰۰ خانه در این ولایت‌ها زیر آوار شده‌اند و زیان‌های هنگفت مالی نیز به مردم وارد شده‌است.

شبکه آی فیلم2 به دنبال این حادثه دلخراش که منجر به بروز تلفات انسانی و همچنین آسیب های مادی شده است، با دولت و مردم افغانستان ابراز همدردی کرده و صبر و تسلای خانواده‌های داغدار و شفای آسیب دیدگان این حادثه را از خداوند متعال مسالت می کند.

نظر شما
ارسال نظر